La capacitación docente: políticas y prácticas en el periodo 1995-1996
DOI:
https://doi.org/10.19137/qs.v2i0.634Keywords:
enseñanza, historia, educación, capacitaciónDownloads
References
Coll, C., J. Palacios y A. Marchesi (comps.) (1990). Desarrollo psicológico y educación. Madrid: Editorial Alianza.
Davini, M. C. (1995). La formación docente en cuestión: política y pedagogía. Buenos Aires: Editorial Paidós.
Devalle de Rendo, A. y V. Vega (1995). La capacitación docente: ¿una práctica sin evaluación?, Buenos Aires: Magisterio del Rio de la Plata.
Gilles Ferry (1990). EI trayecto de la formación. Los enseñantes entre la teoría y la práctica. México: Paidós Educador.
Gimeno Sacristán, J. (1992). Profesionalización docente y cambio educativo, en: A. Alliaud y L. Duschatzky (comp.). Maestros, Formación y transformación escolar. Buenos Aires: Miño y Dávila editores.
Gimeno Sacristán, J. y A. Pérez Gómez (1993). El profesorado de la Reforma, en: Revista Cuadernos de Pedagogía, N° 220, Dic., Barcelona: Fontalba.
Ley Federal De Educación. Pacto Federal. Resoluciones 1993/1996. Consejo Federal de Cultura y Educación.
Lombardi, G. (1993). La Capacitación Docente, en: O. Devries y otros. ¿Es posible mejorar la educacion?, Buenos Aires: Troquel.
López Ruperez, F. (1994). La gestión de la calidad de la educación, Madrid: La Muralla.
Rozada Martínez, J. M. (1992). La enseñanza de las Ciencias Sociales: una cuestión indisciplinada, necesariamente, en: Revista Aula de innovación educativa, N° 8, nov., Madrid.
Sarlo, B. (1994). Escenas de la vida posmoderna. Buenos Aires: Ariel.
Tedesco, J. C. (1997). Nuevo Pacto Educativo. Buenos Aires: Aique.
Vera Godoy, R. (1990). Políticas de Perfeccionamiento docente. El debate subyacente (mimeo). Publicación interna de la Catedra de Formación y Aprendizaje Docente. UBA.
Yus Ramos, R. (1993). Entre la cantidad y la calidad, en: Revista Cuadernos de Pedagogía, N° 220, Dic., Barcelona: Fontalba.
Zeichner, K. M. (1993). EI maestro como profesional reflexivo, en: Revista Cuadernos de Pedagogía, N° 220, Dic. Barcelona: Fontalba.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
When submitting their contributions, authors must declare that they have the permission of the file or repository where the documents that are attached to the work were obtained, whatever their format (unpublished manuscripts, images, audiovisual files, etc.). Such permission authorizes their publication and reproduction, releasing the journal and its editors from any liability or claim from third parties.
Likewise, authors must adhere to the Creative Commons license called "Attribution - Non-Commercial CC BY-NC-SA", through which the author allows copying, reproducing, distributing, publicly communicating the work and generating derivative works, as long as the original author is properly quoted and acknowledged. It is not allowed, however, to use the work for commercial purposes. Authors may establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the paper published in the journal (for example, placing it in an institutional repository or publishing it in a book), with the acknowledgment of having been published first in this journal.
The publication of content in this journal does not imply any royalty or charge for taxpayers.
Quinto Sol adheres to the DORA (Declaration on Research Assessment) signed in San Francisco, California, on December 16, 2012, and to the Declaration of Mexico (Joint Declaration LATINDEX - REDALYC - CLACSO - IBICT).