Socio-community practices as bridges of encounter between knowledge
DOI:
https://doi.org/10.19137/cuadex-2020-04-02Keywords:
practices, university extension, knowledge, bakersAbstract
Within the framework of Community Practices and the Field of Practices, we initiate learning spaces, among bakers, students and teachers, in the search for practical and theoretical knowledge; academic and empirical, with concrete actions for the reco-very, assessment and visibility of the work in artisan brick kilns. Likewise, we coordinate this meeting space with the Technical Secondary School to generate a meaningful educational exchange for students where academic and popular knowledge are combined with interdisciplinary knowledge of secondary education in order to express its practical application in the community.
Downloads
References
Anijovich, R. (2014). Estrategias de Enseñanza: otra mirada al quehacer en el aula. Buenos Aires. Aique Grupo Editor.
Ausubel, D. (1976). Psicología educativa. México. Editorial Trillas.
Consejo Superior, Resolución 297/2011. Reglamento del Campo de las Prácticas Comunitarias, Universidad Nacional de La Pampa (UNLPam). Santa Rosa, La Pampa.
Consejo Directivo, Resolución 483/2012. Reglamento del Campo de las Prácticas, Facultad de Ciencias Humanas (FCH), Universidad Nacional de La Pampa (UNLPam). Santa Rosa, La Pampa.
Díaz Barriga, F. y Hernández, G. (2002). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista México. Editorial McGraw Hill.
Escobar, A. (2015). “Presentación”. En Leyva Solano, X.; Alonso, J.; Hernández, R. A.; Escobar, A.; Köhler, A.; Cumes, A.; Laako H.; Mignolo, W. (Comp.). Prácticas otras de conocimiento(s): Entre crisis, entre guerras. México. Cooperativa Editorial Retos.
Leyva Solano, X.; Alonso, J.; Hernández, R. A.; Escobar, A.; Köhler, A.; Cumes, A.; Laako H.; Mignolo, W. (2015). Prácticas otras de conocimiento(s): Entre crisis, entre guerras. México. Cooperativa Editorial Retos.
Litwin, E. (2014). El oficio de enseñar: condiciones y contextos. Buenos Aires. Ediciones Paidós.
Rivas, A. (2014). Revivir las aulas. Buenos Aires. Editorial Debate.
Sousa Santos, B. (2008). El rol de la Universidad en la construcción de una globalización alternativa. http://hdl.handle.net/2099/7981
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Comité Editorial de la Revista Cuadernos de Extensión Universitaria de la UNLPam:
Por la presente, declaro que soy autor/a del artículo titulado (nombre del artículo), de carácter original e inédito. En caso de que este artículo fuera aceptado para su publicación en Cuadernos de Extensión Universitaria de la UNLPam, autorizo a la revista a publicarlo en forma digital y a difundirlo en sus redes sociales.
Asimismo, adhiero a la licencia Creative Commons denominada “Atribución - No Comercial CC BY-NC-SA”, mediante la cual se permite copiar, reproducir, distribuir, comunicar públicamente la obra y generar obras derivadas, siempre y cuando se cite y reconozca al autor original.