ANÁLISIS DE PERDURABILIDAD DEL EMPRENDIMIENTO EMPRESARIAL EN EL SECTOR COMERCIO DE LA COMUNA NUEVE DE VILLAVICENCIO
Keywords:
Business, innovation, capital, taxation, public policies.Abstract
Several factors hinder the opening of new companies in Villavicencio and their consolidation in the market for more than five years. This increases the rates of
unemployment, poverty, and inequality. From there, it is intended to design a strategic plan that increases the probability of subsistence of current and future ventures in Villavicencio, through a census-type study, applied under a survey model to 257 companies in the commercial sector of the commune nine of Villavicencio. The results obtained allow a descriptive statistical analysis of the main causes of this problem.
The purpose of this article is to generate alternative solutions that help mitigate business desertion and encourage large-scale entrepreneurship. It is estimated that once worktables are created between the government, banks, economic unions, and the business fabric, for the construction of public policies that favor entrepreneurship in the region, the productive sector and society in general will be able to perceive an economic acceleration and a greater welfare state.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).