ETHICAL DIMENSION OF THE PROFESSIONAL PRACTICE OF LAW IN THE PROVINCE OF BUENOS AIRES. ASPECTS RELATING TO THE TEACHING OF ENVIRONMENTAL LAW
Keywords:
Environmental law; Ethics; AdvocacyAbstract
There is a great specific positive contribution to the teaching of the law of the disciplines of Ethics, the humanistic values that the Encyclical Laudato Si proposes regarding an integral ecological in the latitude of its concepts, intergenerational equity, and other values imposed on the Sustainable Development Goals SDG (United Nations) and the discipline of Human Rights.
However, it is presented as essential to develop practical training in all aspects related to the subject of Human Rights, Sustainable Development Goals, the concept of Integral Ecology and intergenerational equity, as well as the modification of the Study Programs to produce the expansion of the quantity hours to include these topics, since the interconnection between some of them is not detected in a significant percentage of the students.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).