University social commitment, pandemic and dialogues of actors with the territories
DOI:
https://doi.org/10.19137/cuadex-2022-06-0206Keywords:
social commitment, pandemic, actors, territories, rural educationAbstract
The situation caused by the global pandemic emerging from the COVID19 event has led the University to rethink organizational models and forms of operation in its essential missions in the present. Among them, the university extension was questioned in many aspects and above all in those that highlight its interrelation with the territories from the Inter game of the actors and the forms of intervention and focused linkage. In this work we intend to account for nodal aspects of this situation from initial questions, which question us as committed actors from the hand of a reflective view of practices and the consequent production of knowledge that has been taking place. In this way we will address the questions, and the literature produced in order to present a narrative made up of some sentimental developments that from the extension with social commitment at the National University of San Luis that we have been putting in tension.
Downloads
References
Bringel, B. (2020). Geopolítica de la pandemia, escalas de la crisis y escenarios en disputa. Geopolítica(s). Revista de estudios sobre espacio y poder, 11(Especial), 173-187. https://revistas.ucm.es/index.php/GEOP/article/view/69310/4564456553391
Tommasino, H y otros (2021). Extensión crítica en tiempos de emergencia social. Construcción participativa y solidaria de inéditos viables. Número 1 • diciembre 2021. CLACSO. file:///E:/2022/revista%20cuadrenos%20de%20extension/textos/V2_Extension-critica-en-tiempos-de-emergencia-social-_Cuad1-1.pdf
Vitarelli, M.; Tropich, R. (2020) Dinámicas virtuales en la formación en tiempos de pandemia en la UNVIME. En Entrevistas Revista de Debates. ISNSC. http://www.isnsc.com.ar/Revista/edicion_012/Vitarelli-Tropich.pdf
Vitarelli, M. (2021) en Conversaciones desde el encierro: aproximaciones críticas al acontecimiento pandémico /editores, Claudia Luz Piedrahita Echandía ... [et al.] Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Bogotá. CLACSO: Editorial Magisterio.http://biblioteca.clacso.edu.ar/clacso/se/20210527035104/Conversaciones-encierro.pdf
Vitarelli, M.; Wildner Sánchez N. (2020) “Ciclo de diálogos virtuales con la educación rural en San Luis” Anuario de investigaciones de la facultad de ciencias humanas Vol. 2, Nro. 2, http://fchportaldigital.unsl.edu.ar/index.php/ANUARIO/article/view/279/177
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Comité Editorial de la Revista Cuadernos de Extensión Universitaria de la UNLPam:
Por la presente, declaro que soy autor/a del artículo titulado (nombre del artículo), de carácter original e inédito. En caso de que este artículo fuera aceptado para su publicación en Cuadernos de Extensión Universitaria de la UNLPam, autorizo a la revista a publicarlo en forma digital y a difundirlo en sus redes sociales.
Asimismo, adhiero a la licencia Creative Commons denominada “Atribución - No Comercial CC BY-NC-SA”, mediante la cual se permite copiar, reproducir, distribuir, comunicar públicamente la obra y generar obras derivadas, siempre y cuando se cite y reconozca al autor original.