Reading/writing/thinking Latin American cultural diversity, starting with Argentina
Keywords:
diversidad cultural, lectura, escritura, enseñanza de la literaturaAbstract
El trabajo aborda la compleja y controvertida nocion de "diversidad cultural" y otrosconceptos asociados a ella, atendiendo especialmente a su aplicación en el ámbito
educativo en Argentina, en las últimas dos décadas. Se preocupa por leerla "en
situación", analizando básicamente tres cuestiones elegidas a partir de intereses,
inquietudes y pasiones intelectuales propios: a) el impacto de esa problemática en el
orden epistemológico (disciplinar e interdisciplinar), b) sus posibles implicancias en un
replanteo de la enseñanza de la literatura y la cultura latinoamericanas, en el marco de las ciencias humanas y sociaies y en el ámbito educativo argentino, especialmente en la "periferia de la región rioplatense", y c) los efectos de su aplicación en las políticas culturales en la Argentina.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Anclajes
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
The authors must adhere to the Creative Commons license called "Attribution - Non-Commercial - Share Alike CC BY-NC-SA", through which it is allowed to copy, reproduce, distribute, publicly communicate the work and generate derivative works, provided and when the original author is cited and acknowledged. However, it is not allowed to use the work or its possible derivative works for commercial purposes. The authors may establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with the acknowledgment of having been first published in this journal.
The publication of contents in this journal does not imply any royalty or charge for the contributors.