PRACTICAL TRAINING IN THE UNIVERSITY FIELD. THE NEW PARADIGMS RAISED BY TODAY'S LAWYER PROFILE
Keywords:
Advocacy; University teaching; Professional practice; Ethics; Buenos AiresAbstract
This article provides an approach to the university research work “Ethical dimension of the professional practice of law in the province of Buenos Aires. Challenges for teaching and professional practice in the XXI century.” The topic focuses on how the teaching of the practice of law in the universities is a tool for social transformation. From the reality about how professional law practice is taught today, towards the humanistic perspective proposed by the Encyclical Letter Laudato Si and the Sustainable Development Goals (SDG Nations United). The research from a practical approach links this humanistic perspective of teaching professional practice with: sustainability, environment and professional ethics.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).