GLOBALIZED ECONOMY: THE IMPACT ON THE ELECTRONIC COMMERCE ON THE PYMES OF SANTA ROSA CITY, LA PAMPA

  • Camila Sánchez Universidad Nacional de La Pampa, Santa Rosa

Keywords:

Technologies of information and communication, Internet, globalization, E-commerce, consumers

Abstract

We live in a world in constant evolution. The information technology and communication have advanced to the point of change the everyday life of society, which performed more and more shares via the Internet. Due to globalization in recent years NET, SMEs have been changing the mode of marketing their goods or services. They are more and more which are incorporated into this new form of business, which directly impacts on the country's economy.  The cause is due to that, both companies and consumers, enjoy certain benefits resulting from e-commerce, which will be analysed in the present work. This work dealt with research on the impact that e-Commerce generated in SMEs in the city of Santa Rosa, emphasizing the impact on consumers. To do this, work began referring to the international context, analyzing then generally at level country, to then address the issue especially in the pampean capital. You were also asked about their advantages and disadvantages doing a SWOT analysis. Finally, investigated the number of taxpayers using e-commerce doing surveys, whereas a sample of ten SMEs.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alonzo, C. S. (2010). Comercio electrónico: la venta por catálogo del siglo XXI. Venezuela: Debates IESA.

BBVA. (2018). Banco Francés. Obtenido de https://www.bbva.es/general/finanzas-vistazo/empresas/canales-de-distribucion/index.jsp

Buonacore, D. (1980). Diccionarario de Bibliotecología. Buenos Aires, Argentina: Marymar.

Di Ciano, D. (2016). Pymes – Rol en la Economía Nacional y características particulares de funcionamiento. Buenos Aires.

Clemente, V. V. “El comercio electrónico en el marco de la economía actual”. Revista de estudios económicos y empresariales. Num. 28. (2016). Pp. 217-238.

Cruz del Sur. (2015) E-commerce la modalidad de comercio del siglo XXI. Cruz del Sur Magazine. Num.15. Vol. 4. Pp. 03-05.

Fassio, A., Pascual, L., & Suárez, F. M. (2002). Introducción a la Metodología de la Investigación aplicada al Saber Administrativo. Buenos Aires: Ediciones Cooperativas.

F.I.E.L. (1996). Las Pequeñas y Medianas Empresas en la Argentina. Buenos Aires: F.I.E.L.

Martinez, J. (2017). Liderazgo y mercadeo. Obtenido de http://www.liderazgoymercadeo.com/e-commerce-el-canal-de-distribucion-con-mas-crecimiento/

Oropeza, D. K. (2018). La competencia económica en el comercio electrónico y su protección en el sistema jurídico mexicano. México: Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM) - Instituto de Investigaciones Jurídicas

Ponziani, D. (2013). SEDICI. Repositorio Institucional de la UNLP. Obtenido de http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/29991

Torres, S. González Bonorino A. Vavilova I. (2012). “La Cita y Referencia Bibliográfica: Guía basada en las normas APA”. Recuperado de http://www.uces.edu.ar/biblioteca/citas-bibliograficas-APA-2012.pdf

Valero, J. M. (Junio de 2014). “Relevancia del e-Commerce para la empresa actual”. Valladolid, España: Universidad de Valladolid.

Published

2019-08-11

How to Cite

Sánchez, C. (2019). GLOBALIZED ECONOMY: THE IMPACT ON THE ELECTRONIC COMMERCE ON THE PYMES OF SANTA ROSA CITY, LA PAMPA. Perspectivas De Las Ciencias Económicas Y Jurídicas, 9(2). Retrieved from https://ojs.unlpam.edu.ar/index.php/perspectivas/article/view/4022

Issue

Section

Investigación científica