USE OF GAMIFICATION FOR THE ACHIEVEMENT OF AN INTEGRATED BUSINESS MANAGEMENT
Keywords:
gamification, game, serious game, method, managementAbstract
The new millennium faced business management to new challenges as important as unpublished. The technological explosion, the neo-thinkers currents and the hyper competition have proposed unexplored ways to form and share the knowledge within the company in order to achieve its adaptation to the new time. One of these ways is to bring the game closer to the company, the practice conceptualized by anglicism "gamification". This buzzword integrates the group of emerging technologies on which the greater expectation of the international community falls, even when their contributions to success are just flourishing.
The aim of this paper is to show how gamification can contribute to improve management, to achieve positive behavioral changes and to enhance economic results, provided that its implementation responds to a method that attends the pedagogical, motivational and technological aspects implied.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).