Schooling and Self-image in Chicano Autobiography
Abstract
El trabajo describe someramente las actltudes de Ernesto Galarza, Richard Rodriguez y Glora Anzaldúa para con los procesos de escolarización según se deduce de sus obras Barrio Boy. The Story of a Boy's Acculturation, Hunger of Memory, The Education of Richard Rodriguez An Autobiography y Borderland/La frontera. The New Mestiza,,respectivamente. Muestra además el modo en que dicho proceso ha afectado laconstrucción de sus respectivas imágenes autobiográficas. La escolarización les hapermitido acceder no sólo a los discursos sociales sino también a la docenciauniversitaria cuya función se basa en mantener o modificar dichos discursos. Puedealegarse que la elección de dicha profesión influye también en el uso de la autobiografía, género didáctico por excelencia, para hacer públicas sus distintas experiencias educativas y sus propuestas de pedagogías fundadas en dichas trayectorias.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The authors must adhere to the Creative Commons license called "Attribution - Non-Commercial - Share Alike CC BY-NC-SA", through which it is allowed to copy, reproduce, distribute, publicly communicate the work and generate derivative works, provided and when the original author is cited and acknowledged. However, it is not allowed to use the work or its possible derivative works for commercial purposes. The authors may establish additional agreements for the non-exclusive distribution of the version of the work published in the journal (for example, place it in an institutional repository or publish it in a book), with the acknowledgment of having been first published in this journal.
The publication of contents in this journal does not imply any royalty or charge for the contributors.