The roller chopping school: educational process technology
Keywords:
Education, Roller chopping, Science Fair, Field Meetings, Technical Conference, Systematization of experiencesAbstract
Socioeconomic and productive processes that accompany cattle breeding in areas like the Planicie Este in Mendoza Province, demanding action lines of the institutions that meet function in these territories. Thus, through one of the most important tools of extension, education, attended the demand for knowledge of both producers and educational institutions. The systematization of experiences in rolling generated by producers and the National Institute of Agricultural Technology (INTA), through information provided by the tests and extension activities, allowed to transform these experiences into systematic and communicable knowledge. Through a series of field meetings, seminars and conferences, producers, professionals and technicians from INTA, EEA headquarters Rama Caída, exchanged, discussed and agreed common criteria of problematic cattle farms in the province of Mendoza. The main topic discussed was the increased availability of natural grassland forage through techniques such as rolling. Was achieved to accompany and enhance research work of students, commensurate with their education development, achieving a significant integration between INTA and educational institutions. With all these activities, it was possible to approach the areas of investigation and extension of INTA and other institutions, generating a significant synergistic effect.
Downloads
References
INTA. Instituto Nacional de Tecnología Agropecuaria. (2007). “El INTA que queremos, Plan Estratégico Institucional 2005-2015”. Buenos Aires: Ed. INTA pp. 43- 46.
Ministerio de Educación de Nación - http://portal.educacion.gov.ar/modalidades/feria-de-ciencias/ (Visitada el 20 de agosto de 2012).
Mora S. & I. Rosales. 2012a. El Rolado en Mendoza. Ediciones INTA. Mendoza. 58 pp.
Mora S., I. Rosales, D. Cabral, A. Orozco, & P. Diez. 2012b. Respuesta al rolado – Ciclo 2011/12 - Recorrida a campo–Establecimiento Ituzaingó - Serie de campo N° 1. Ediciones INTA. Mendoza. 8 pp.
Mora S. & I. Rosales. 2012. El Rolado en Mendoza. Ediciones INTA.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
La Editorial de la Universidad Nacional de La Pampa (EdUNLPam) exigirá a los/as autores/as la firma del siguiente documento:
La EdUNLPam lleva a cabo la publicación del artículo: (Título del Artículo) en SEMIÁRIDA Rev.Fac.Agron UNLPam ISSN 2362-4337 (impresa) ISSN 2408-4077 (en línea), del cual el/los abajo firmantes son autores de una o más partes. En el mismo acto, el/los autores entregan exclusivamente a la EdUNLPam todos sus derechos protegidos por las leyes de propiedad intelectual que rigen en la Argentina para reproducir, publicar, editar, fijar, comunicar y transmitir públicamente en cualquier formato o medio impreso o electrónico, inclusive internet, el artículo enviado a publicación e incluirlo en índices o bases de datos nacionales e internacionales. A cambio, la EdUNLPam entrega a los autores la autorización para la publicación o reimpresión con ines académicos y educativos en cualquier libro o medio de divulgación, con la sola obligación de citar el artículo original publicado en la EdUNLPam. Cada autor acuerda en que el material provisto a la EdUNLPam es un trabajo original, que no ha sido impreso o publicado en cualquier otro medio con anterioridad y que no vulnera derechos de terceros. El Primer autor tendrá la posibilidad de leer y corregir el artículo ya editado como “prueba de galera”, pero si el autor no devolviera esas correcciones de la prueba de galera dentro del tiempo especificado, el proceso de producción y publicación podrá proseguir sin la aprobación del autor. El/los autor/es no recibirán compensación monetaria de la EdUNLPam por el uso del material contenido en este artículo y asumen la responsabilidad de las opiniones vertidas en él.