The Vocabulary of Vision in Euripides’ Medea and in Seneca’s Medea: A Comparative Study

  • Marcela Coria Universidad Nacional de Rosario

Keywords:

vocabulary, vision, Medea, Euripides, Seneca

Abstract

This paper intends to make a comparative study of the vocabulary related to the semantic field of the sense of vision in Euripides’ Medea and in Seneca’s Medea. We consider that this issue is of a prominent relevance in both tragedies, due to the high frequency of the explicit mention of these words. The aim is to analyze comparatively which implications these terms have in both plays, in order to examine to what extent they can provide a key for reading each of them. The hypothesis is that the vocabulary related to the sense of vision has a different dramatic function in these tragedies. Specifically, this implies a distinct configuration of the main character as a tragic character, and this may as well shed light on the global understanding of these plays.

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Author Biography

Marcela Coria, Universidad Nacional de Rosario

Licenciada en Letras y Doctora en Humanidades y Artes con mención Filosofía, egresada de la Facultad de Humanidades y Artes de la Universidad Nacional de Rosario, con una tesis vinculada con las lecturas en clave filosófica de Medea de Eurípides y donde actualmente se desempeña como docente en las cátedras Lengua Griega I, Lengua Griega II y Lengua Latina II. Actualmente se encuentra en la etapa final de su proyecto de posdoctoración en la misma Universidad. Es Coordinadora de la Sección Lenguas Clásicas del Centro de Estudio e Investigación en Filosofía Patrística y Medieval “Studium” y miembro del Centro de Estudios Latinos y del Centro de Estudios sobre la Problemática de la Traducción. Ha publicado traducciones al español del griego antiguo en el país y en el exterior y estudios en revistas especializadas y de divulgación.

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Published

2020-02-06

How to Cite

Coria, M. (2020). The Vocabulary of Vision in Euripides’ Medea and in Seneca’s Medea: A Comparative Study. Circe De clásicos Y Modernos, 23(2), 39–55. Retrieved from https://ojs.unlpam.edu.ar/index.php/circe/article/view/4340